utorok 15. júla 2014

... a moja cesta viedla do Etiópie...

/Napísané: 20.6.2014/

Od mojej cesty do Indie, o ktorej som písala na tomto blogu, ubehlo takmer 5 rokov. Medzitým som navštívila viacero zaujímavých krajín za účelom štúdia, stáží, cestovania, či práce. Z viacerých z nich som si poznámky písala perom na papiere, niektoré mám odložené, z jednej cesty ich neviem nájsť, niektoré mi ostali v mysli alebo srdci, na iné som zabudla alebo časom zabudnem. V Etiópii som po druhý krát a rada by som sa o skúsenosti podelila s mojimi blízkymi i ľuďmi, ktorých by to mohlo zaujímať. Na základe predchádzajúcich skúseností viem, že ak to nebudem robiť priebežne počas môjho pobytu tu, pravdepodobne by som to stále odďaľovala. Tento blog budem písať osobnejším a neformálnym štýlom a budem sa snažiť priblížiť každodenné skúsenosti, ktoré aj kvôli slabému pripojeniu na internet nemôžem sprostredkovať prostredníctvom Skypu tým, ktorí čakajú na moje novinky. O rozvojovú spoluprácu a globálne súvislosti sa zaujímam z pracovného hľadiska a ak budem mať možnosť, rada by som krátke reflexie na túto tému sprostredkovala širšej verejnosti prostredníctvom blogu na sme.sk.

V prvom rade by som sa aj touto cestou chcela poďakovať občianskemu združeniu eRko – Hnutie kresťanských spoločenstiev detí za možnosť zúčastniť sa tohto dobrovoľníckeho pobytu v Etiópii. Dobrovoľnícky pobyt je podporený z prostriedkov programu slovenskej oficiálnej rozvojovej pomoci SlovakAid v rámci Programu MZVaEZ SR na vysielanie dobrovoľníkov do rozvojových krajín v rámci oficiálnej rozvojovej pomoci: www.slovakaid.sk. Na príprave programu sa spolupodieľala Platforma mimovládnych rozvojových organizácií: www.mvro.sk.

OZ eRko v rámci programu Dobrá novina: www.dobranovina.sk spolupracuje na severe Etiópie s Katolíckou eparchiou Adigrat. V minulosti z Dobrej noviny podporili vybavenie materskej škôlky v Adigrate a chov včiel v Alitene, vďaka ktorému sa vytvorili príležitosti na podnikanie a zamestnanie žien z poľnohospodárskych domácností. V spolupráci so združením HEfDA z Dobrej noviny podporili základné vzdelávanie a posilňovanie postavenia žien v Arssi, južne od Addis Abeba.

Po dlhoročných skúsenostiach eRka s vysielaním dobrovoľníkov do Kene, v tomto roku rozšírilo program Dobrovoľníci pre Afriku o ďalšiu krajinu, Etiópiu. Spolu s Mariánom Hodošim budeme väčšinu 3-mesačného pobytu pôsobiť na severe Etiópie v regióne Tigray na projektoch „Daughters of Charity“ v Mekele a Alitene a v závere, začiatkom septembra, sa zúčastníme cesty do Arssi, kde navštívime projekty partnerského združenia HEfDA .

Zo slovenských organizácií okrem eRka s partnerskou organizáciou v Debre Zeit spolupracuje Nadácia Integra a v minulosti v Etiópii pôsobila Vysoká škola sv. Alžbety. V Addis Abeba sa nachádza veľvyslanectvo SR v Etiópii.

Žiadne komentáre: